db.product
RowNumbervalueIDmidgroupidprpIDUsedForIDRUsedForIDRmidRhrefTypeIDmultiordvocabularyvlinkQuestionAnswernumberfloattextlargetext
114886303111627243141223200null15001000عنوان_مقالهnullعنوان مقالهدلمه‌ فلفل00دلمه‌ فلفل<p></p>
214886302111627244141223200null12901000مقدمه_مقالهnullمقدمه مقاله<p> ریشه‌ی کلمه‌ی دلمه از لغت ترکی DOLMAK (به‌معنای پر‌کردن) است. هر‌چند امروزه در جهان دلمه را به عنوان میراث نامشهود کشور آذربایجان می‌شناسند. اما در یونان باستان، مردم آن زمان برگ انجیر را با پنیر شیرین میل می‌کرده‌اند. سبزیجات پرشده با گوشت غذایی بود که مردمان عرب‌زبان قبل از ترک‌ها در کتاب‌های خود ثبت کرده‌اند. مدل ایرانی دلمه‌ نیز از قرن 17 میلادی در زمان قاجار در کاخ‌های قاجار طبخ می‌شده است قدیمی‌ترین کتاب آشپزی ایرانی (سفره‌ اطعمه) نوشته‌ی میرزا علی‌اکبرخان کاشانی از 13 مدل دلمه نام می‌برد که در دربار طبخ می‌شده است. در ایران و کشورهای عراق و ترکیه دلمه‌ی مو بیشترین طرفدار را دارد و در فصل بهار که برگ مو به‌دست می‌آید دلمه‌ی برگ مو در همه‌ی خانه‌ها پخت می‌شود. دوستداران دلمه اما در فصل‌های دیگر سال نیز خود را از دلمه محروم نمی‌نمایند و دلمه را در سبزیجات دیگر طبخ می‌نمایند <strong><a href="http://فینگر-فود-دلمه-فلفل" target="_blank">دلمه‌ فلفل</a></strong> یکی از محبوب ترین نوع دلمه‌ها میباشد.</p>00<p> ریشه‌ی کلمه‌ی دلمه از لغت ترکی DOLMAK (به‌معنای پر‌کردن) است. هر‌چند امروزه در جهان دلمه را به عنوان میراث نامشهود کشور آذربایجان می‌شناسند. اما در یونان باستان، مردم آن زمان برگ انجیر را با پنیر شیرین میل می‌کرده‌اند. سبزیجات پرشده با گوشت غذایی بود که مردمان عرب‌زبان قبل از ترک‌ها در کتاب‌های خود ثبت کرده‌اند. مدل ایرانی دلمه‌ نیز از قرن 17 میلادی در زمان قاجار در کاخ‌های قاجار طبخ می‌شده است قدیمی‌ترین کتاب آشپزی ایرانی (سفره‌ اطعمه) نوشته‌ی میرزا علی‌اکبرخان کاشانی از 13 مدل دلمه نام می‌برد که در دربار طبخ می‌شده است. در ایران و کشورهای عراق و ترکیه دلمه‌ی مو بیشترین طرفدار را دارد و در فصل بهار که برگ مو به‌دست می‌آید دلمه‌ی برگ مو در همه‌ی خانه‌ها پخت می‌شود. دوستداران دلمه اما در فصل‌های دیگر سال نیز خود را از دلمه محروم نمی‌نمایند و دلمه را در سبزیجات دیگر طبخ می‌نمایند <strong><a href="http://فینگر-فود-دلمه-فلفل" target="_blank">دلمه‌ فلفل</a></strong> یکی از محبوب ترین نوع دلمه‌ها میباشد.</p>
314886304111627246141223200null25011000محتوای_کلیnullمحتوای کلی<p>فلفل دلمه‌ای به عنوان یک ماده‌ی غذایی که پر از ریزمغذی است می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های بدن ما را تامین کند. با خوردن یک عدد فلفل دلمه‌ای مقدار ویتامین C بدن ما تامین می‌شود. فلفل‌ دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد رنگ نارنجی فلفل دلمه‌ای منبع ویتامین A است و رنگ قرمز فلفل‌دلمه‌ای منبع آنتی اکسیدان است. از دیگر موادی که در دلمه‌ی فلفل‌دلمه‌ای وجود دارد می‌توان به برنج اشاره کرد که منبع ویتامین B است. فلفل دلمه‌ای یک غذای ضد سرطان است شما با خوردن یک فلفل‌ دلمه‌ای در روز ضریب گرفتن سرطان در بدنتان را تا مقدار زیادی کم می‌کنید.</p><p> اگر شما فردی هستید که از اضافه‌وزن رنج می‌برید بهتر است از سویا در پخت دلمه استفاده نمایید. شکر برای افراد دیابتی ضرر دارد برای همین توصیه می‌شود در پخت دلمه برای این افراد شکر حذف شود.</p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td style="text-align: center; ">مواد اصلی تشکیل دهنده<br></td><td style="text-align: center;">مقدار در 100 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">کالری<br></td><td style="text-align: center;">134 کیلوکالری<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">کربوهیدرات<br></td><td style="text-align: center;">19.3 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">پروتئین<br></td><td style="text-align: center;">5.5 گرم</td></tr><tr><td style="text-align: center;">چربی<br></td><td style="text-align: center;">3.8 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center; ">قند<br></td><td style="text-align: center; ">2.56 گرم<br></td></tr></tbody></table><p><br></p>ارزش غذایی00ارزش غذایی<p>فلفل دلمه‌ای به عنوان یک ماده‌ی غذایی که پر از ریزمغذی است می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های بدن ما را تامین کند. با خوردن یک عدد فلفل دلمه‌ای مقدار ویتامین C بدن ما تامین می‌شود. فلفل‌ دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد رنگ نارنجی فلفل دلمه‌ای منبع ویتامین A است و رنگ قرمز فلفل‌دلمه‌ای منبع آنتی اکسیدان است. از دیگر موادی که در دلمه‌ی فلفل‌دلمه‌ای وجود دارد می‌توان به برنج اشاره کرد که منبع ویتامین B است. فلفل دلمه‌ای یک غذای ضد سرطان است شما با خوردن یک فلفل‌ دلمه‌ای در روز ضریب گرفتن سرطان در بدنتان را تا مقدار زیادی کم می‌کنید.</p><p> اگر شما فردی هستید که از اضافه‌وزن رنج می‌برید بهتر است از سویا در پخت دلمه استفاده نمایید. شکر برای افراد دیابتی ضرر دارد برای همین توصیه می‌شود در پخت دلمه برای این افراد شکر حذف شود.</p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td style="text-align: center; ">مواد اصلی تشکیل دهنده<br></td><td style="text-align: center;">مقدار در 100 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">کالری<br></td><td style="text-align: center;">134 کیلوکالری<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">کربوهیدرات<br></td><td style="text-align: center;">19.3 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center;">پروتئین<br></td><td style="text-align: center;">5.5 گرم</td></tr><tr><td style="text-align: center;">چربی<br></td><td style="text-align: center;">3.8 گرم<br></td></tr><tr><td style="text-align: center; ">قند<br></td><td style="text-align: center; ">2.56 گرم<br></td></tr></tbody></table><p><br></p>
414886304111627246141223200null25011000محتوای_کلیnullمحتوای کلی<p>فلفل دلمه‌ای به عنوان یک ماده‌ی غذایی که پر از ریزمغذی است می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های بدن ما را تامین کند. با خوردن یک عدد فلفل دلمه‌ای مقدار ویتامین C بدن ما تامین می‌شود. فلفل‌ دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد رنگ نارنجی فلفل دلمه‌ای منبع ویتامین A است و رنگ قرمز فلفل‌دلمه‌ای منبع آنتی اکسیدان است. از دیگر موادی که در دلمه‌ی فلفل‌دلمه‌ای وجود دارد می‌توان به برنج اشاره کرد که منبع ویتامین B است. فلفل دلمه‌ای یک غذای ضد سرطان است شما با خوردن یک فلفل‌ دلمه‌ای در روز ضریب گرفتن سرطان در بدنتان را تا مقدار زیادی کم می‌کنید.</p><p> اگر شما فردی هستید که از اضافه‌وزن رنج می‌برید بهتر است از سویا در پخت دلمه استفاده نمایید. شکر برای افراد دیابتی ضرر دارد برای همین توصیه می‌شود در پخت دلمه برای این افراد شکر حذف شود.</p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>مواد اصلی تشکیل دهنده<br></td><td>مقدار در 100 گرم<br></td></tr><tr><td>کالری<br></td><td>134 کیلوکالری<br></td></tr><tr><td>کربوهیدرات<br></td><td>19.3 گرم<br></td></tr><tr><td>پروتئین</td><td>5.5 گرم</td></tr><tr><td>چربی<br></td><td>3.8 گرم<br></td></tr><tr><td>قند<br></td><td>2.56 گرم<br></td></tr></tbody></table><p><br></p>ارزش غذایی00ارزش غذایی<p>فلفل دلمه‌ای به عنوان یک ماده‌ی غذایی که پر از ریزمغذی است می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های بدن ما را تامین کند. با خوردن یک عدد فلفل دلمه‌ای مقدار ویتامین C بدن ما تامین می‌شود. فلفل‌ دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد رنگ نارنجی فلفل دلمه‌ای منبع ویتامین A است و رنگ قرمز فلفل‌دلمه‌ای منبع آنتی اکسیدان است. از دیگر موادی که در دلمه‌ی فلفل‌دلمه‌ای وجود دارد می‌توان به برنج اشاره کرد که منبع ویتامین B است. فلفل دلمه‌ای یک غذای ضد سرطان است شما با خوردن یک فلفل‌ دلمه‌ای در روز ضریب گرفتن سرطان در بدنتان را تا مقدار زیادی کم می‌کنید.</p><p> اگر شما فردی هستید که از اضافه‌وزن رنج می‌برید بهتر است از سویا در پخت دلمه استفاده نمایید. شکر برای افراد دیابتی ضرر دارد برای همین توصیه می‌شود در پخت دلمه برای این افراد شکر حذف شود.</p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>مواد اصلی تشکیل دهنده<br></td><td>مقدار در 100 گرم<br></td></tr><tr><td>کالری<br></td><td>134 کیلوکالری<br></td></tr><tr><td>کربوهیدرات<br></td><td>19.3 گرم<br></td></tr><tr><td>پروتئین</td><td>5.5 گرم</td></tr><tr><td>چربی<br></td><td>3.8 گرم<br></td></tr><tr><td>قند<br></td><td>2.56 گرم<br></td></tr></tbody></table><p><br></p>